3 ting som du ikke må glemme hvis din virksomhed skal på messe

Fagmesser er et effektivt markedsførings- og netværksværktøj, som anvendes af mange brancher og virksomheder, der ønsker at udvide deres rækkevidde og vinde nye kunder. Disse begivenheder giver virksomhederne en unik mulighed for at præsentere deres produkter og tjenester samt interagere med potentielle kunder og opbygge relationer med andre fagfolk i branchen. Fagmesser giver også nye virksomheder, der er på vej ind på markedet, mulighed for at bryde igennem støjen og gøre deres tilstedeværelse kendt, idet de opbygger en brand rekognition, der kan betale sig på lang sigt. For at få en så succesfuld messe som muligt, er der nogle ting man som virksomhed kan gøre, for at sikre sig maksimum eksponering. I denne artikel har vi udvalgt 3 ting, du ikke kan undvære hvis din virksomhed skal på messe.

1 – Flyers 

For at præsentere sit brand og sine produkter eller ydelser bedst muligt, er det vigtigt at man har noget materiale, som de besøgende på messen kan læse i, for at finde ud af mere om hvad man kan tilbyde. Det behøver ikke at være super avanceret, så længe det er informativt er ser pænt og nydeligt ud. En af de vigtigste er ting er det første indtryk nye leads og samarbejdspartnere får, når de bliver præsenteret for virksomheden. Derfor bør man få udformet og trykt nogle pæne og informative flyers og foldere.

2 – Roll up bannere

Når man er på messe med sin virksomhed, har man en stand, hvor man får mulighed for at vise sine produkter frem, samt mulighed for at tale med potentielle kunder og nye samarbejdspartnere. Det er vigtigt at standen er genkendelig på afstand, sådan så man kan drage disse personer hen til sin stand og engagere dem i en samtale. Her er roll up bannere et rigtigt godt virkemiddel. Alt efter hvor stor standen er, kan man afgøre hvor mange man har brug for. Det vigtigste er at de besøgende kan genkende dig.

3 – Noget de besøgende kan tage med sig

For at de besøgende på messen skal kunne huske din virksomhed, efter de er taget hjem, er det en god idé at have noget man kan give dem med. Det kunne for eksempel være en lille goodiebag med noget slik og en flaske vand med logo på. Det at du giver dem noget gratis er værdsat i sig selv, men når du samtidig giver dem et produkt med dit logo på, gør du det også mere sandsynligt at de vil kunne huske dig efterfølgende. Det kan være lige præcis det, der gør at vælger at kontakte dig, når de har brug for den service du tilbyder.